Særlig køreundervisning

Hos EP Køreskole tilbyder vi særlig køreundervisning til dig, som har fået kørselsforbud og har haft kørekort mindre end 3 år.

Pris 4.500 Kr.

Kom i gang med særlig køreundervisning her

Særlig køreundervisning

Teori- og køreundervisning hos EP Køreskole

For at deltage i særlig køreundervisning skal du følge et program bestående af 8 teorilektioner og 8 kørelektioner. Når både teori- og køreundervisning er gennemført – skal du bestå teoriprøven og den praktiske prøve for at få dit kørekort igen.

Læs mere om generhvervelse af kørekort på Borger.dk

Alt det praktiske vedrørende særlig køreundervisning

Hvem skal vælge særlig køreundervisning

Hvis du har modtaget et kørselsforbud og har haft kørekort i 3 år eller mindre, er det særlig køreundervisning du skal vælge hvis du ønsker at få dit kørekort igen. Hvis frakendelsen af kørekortet skyldes alkohol, narkotika eller lignende, skal du have gennemført et ANT-kursus, før du kan starte teoriundervisningen. Desværre tilbydes ANT-kurset ikke på en køreskole, men afholdes i alle kommuner. Efter kurset modtager du et bevis, som du skal fremvise på Borgerservice for at få din ansøgning om kørekort godkendt. Du skal være opmærksom at såfremt du allerede har gennemført et ANT-kursus – må kursusbeviset højst være 1 år gammelt ved indleveringen af ansøgningen om den kontrollerende køreprøve.

Du kan tilmelde dig et ANT-kursus her

P23-ansøgning og køreprøvebooking

Indledningsvis bør du tage en tur forbi Borgerservice og indhente en ansøgning om kørekort (P23). Alternativt kan du hente den fra Færdselsstyrelsens hjemmeside. Herefter er det nødvendigt, at du bliver registreret i Køreprøvebooking – en platform, som benyttes til at reservere køreprøver: Køreprøvebooking (koreprovebooking.dk).

Hent P23-ansøgningen her

Fra undervisning til den kontrollerende køreprøve

For at generhverve dit kørekort, skal du deltage i 8 teorilektioner og 8 kørelektioner og slutteligt til en kontrollerende køreprøve. En kontrollerende køreprøve omfatter både en teoretisk og en praktisk prøve.

Undervisningen

Undervisningen tager udgangspunkt i 4 særligt udvalgte dele som er obligatoriske i den almindelige uddannelsesplan, nemlig: grundreglerne for bilkørsel, manøvrer på vejen, særlige risikoforhold og trafikadfærd.

Er du klar til at få dit kørekort igen?

Hvis du har yderligere spørgsmål eller behøver mere information omkring generhvervelse af dit kørekort – så kontakt os via kontakt-knappen.

Hvis du ønsker at komme i gang med særlig køreundervisning med det samme, kan du blot klikke på “tilmeld dig særlig køreundervisning nu”.