Lovpakke til trailerkørekort B/E

Spar 755 Kr.

• 4 teorilektioner (ubegrænset til du har bestået)
  • 6 kørelektioner på vej á 475 Kr.
  • Lovpakken er inklusive alle forsikringer og uden selvrisiko.

Din pris 4.240 Kr.

Tilmeld dig trailerkørekort

Næste holdstart:
03. 05. 2024 kl. 16:30

Det skal du vide

Kørekort til trailer (kategori B/E)

Trailerteorien består af 4 teorilektioner á 45 minutters varighed (samlet er dette 3 hele timer) – som overstås på en gang. Når du møder til teori får du udleveret en lektionsplan som nøje beskriver forløbet – og samtidig skal lektionsplanen dokumentere dit undervisningsforløb.
Trailerteorien indeholder alt det du skal kunne svare på til den praktiske prøve – herunder kan der komme spørgsmål om lygterne, reflekserne, bremserne, trailerens mål m.m.

Lovkrav: Der skal gennemføres mindst 4 teorilektioner á 45 minutters varighed (dvs. 3 hele timer).

Det er obligatorisk at du gennemfører 6 kørelektioner med påhængskøretøj. Kørelektionerne aftales med kørelæreren.

Lovkrav: Der skal gennemføres mindst 6 kørelektioner med påhængskøretøj på vej.
Kørelektioner har en varighed på 45 min.

Det er påkrævet at du allerede har kørekort til bil (kategori B) inden du påbegynder dit trailerkørekortforløb (kategori B/E).

Køreprøven til trailerkørekort (B/E kørekort) består kun af en praktisk prøve, hvilket vil sige at du ikke skal til teoriprøve i denne kategori.

Når både du og kørelæreren vurderer, at dine færdigheder er tilstrækkelige, er du klar til den praktiske prøve.
Prøven afholdes hos politiet i den skolevogn, du er vant til at køre i. Til prøven er der afsat 50 minutter, hvor du skal demonstrere dine evner, herunder korrekt sammenkobling af bil og trailer og montering af strømstik. Du skal kunne bakke 20-30 meter og bakke om hjørner, køre ligeud, parkere, samt besvare 3-4 spørgsmål, der kan omhandle trailerens dæk, bremser, lygter eller andre relevante emner, som naturligvis er blevet grundigt gennemgået i teoriundervisningen.

Det skal bemærkes, at der skal betales for én kørelektion til prøven.

For at kunne komme til den praktiske prøve i kategori B/E skal du have gennemført følgende:

• Minimum 4 B/E teorilektioner
  • Minimum 6 kørelektioner med påhængskøretøj

Dertil skal undervisningen strække sig over mindst 3 undervisningsdage.

Hvornår kan jeg starte?

Her kan du se alle vores trailer-holdstart.

Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os, så vi sammen kan planlægge dit trailerkørekortforløb.

EP Køreskole ligger blot 7 minutter fra Værløse i bil

Hvis du bor i Værløse er du under 7 minutter i bil fra EP Køreskole i Farum Hovedgade 48B..

Vælg EP Køreskole – hvis vejen til dit trailerkørekort betyder noget!

Har du spørgsmål til dit trailerkørekortforløb?

Du kan altid kontakte os – både per telefon og e-mail.

Kontakt EP Køreskole

Ta´ dit trailerkørekort – kategori B/E hos EP Køreskole

Er du interesseret i at erhverve dig et trailerkørekort (kategori B/E)? Så har du muligheden for at tage kurset hos EP Køreskole. Vores erfarne kørelærere vil guide dig gennem alle nødvendige færdigheder. Du lærer at bakke samt bakke om hjørner, ligeudkørsel, parkering og meget mere.

Der er intet teoriprøvekrav – dette betyder, at når du har bestået den praktiske prøve, er du berettiget til at køre med en trailer, der er i overensstemmelse med registreringsattesten for din bil.

Udgifter i forbindelse med trailerkørekort

Prøvegebyr

Skal betales til Borgerservice.

280 Kr.

Udgift til kørelæreren på selve prøvedagen

Betales til kørelæreren.

700 Kr.

Tilmeldingsgebyr

Dette er et engangsbeløb.

150 Kr.

Lægeattest

Betales hos lægen.

ca. 200 Kr.

Supplerende kørelektioner med påhængskøretøj i trafikken

Hvis du har brug for ekstra kørelektioner i trafikken for at føle dig helt sikker inden køreprøven.

475 Kr.

Supplerende kørelektioner med påhængskøretøj i trafikken

475 Kr.

Ubegrænset teori, inkl. evaluerende teoriprøver

Ubegrænset teoriundervisning.

1.995 Kr.

Prøvegebyr

Betales på Borgerservice.

280 Kr.

Lægeattest

Betales til lægen.

ca. 200 Kr.

Tilmeldingsgebyr

Dette er et engangsbeløb.

150 Kr.

Udgift til kørelæreren på selve prøvedagen

Beløbet betales direkte til kørelæreren.

700 Kr.